به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی با اشاره به این که پلهای باکسی بتنی به عنوان روش جدید احداث پل محسوب میشوند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ پل باکسی در محورهای اصلی و فرعی استان احداث شده است.
وی گفت: درمجموع عملیات اجرای تعداد ۱۰ دستگاه از این پلها به صورت امانی و با استفاده از توان فنی مهندسی، نیروی انسانی و ماشین آلات راهداری استان به پایان رسیده است.
عبداللهی افزود: تعداد ۶ دستگاه پل باکسی بتنی دیگر نیز به صورت پیمانی و با عقد قرارد داد با شرکتهای پیمانکاری و راهسازی احداث شده که در این راستا بزرگترین آن در محور پرتردد و ترانزیتی شهرستان راور به سمت دیهوک و خراسان جنوبی توسط شرکتهای پیمانکار احداث شده است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمان ادامه داد: در جادههای شهرستانهای بافت و رفسنجان هرکدام سه دستگاه پل، شهرستان شهربابک ۲ دستگاه و شهرستانهای کرمان، راور، رابر، زرند، بم، فهرج و ریگان نیز هرکدام یک دستگاه پل باکسی بتنی در محورهای حوزه استحفاظی خود نصب و اجرا شده است.
عبداللهی به ویژگیهای این سازهها پرداخت و گفت: پلهای باکسی بتنی سازههایی از پیش ساخته هستند و به عنوان راهکاری مقرون به صرفه و سریع شناخته میشوند، علاوه بر این که از مقاومت قابل توجهی برخوردار هستند، هزینه نهایی کار را کاهش میدهند.